luni, 18 august 2014

De ce sunt eu motociclist?

E o intrebare pe care fiecare motociclist ar trebui sa si-o puna.
Scriu aceste randuri in umbra intamplarilor din ultimele zile. intampari tragice, fapte reprobabile si acuzatii nefondate.
 Foarte multi oameni au impresia ca ne cunosc, ca stiu ei cum sunt motociclistii, dar nu incerca niciodata sa ne intrebe direct.
 Multi au impresia ca avem in cap numai fumuri, distractie si femei. Au impresia ca ne-am facut motociclisti ca sa agatam femei.
 Nu este adevarat.
 Motivul pentru care m-am facut eu motociclist a fost fiindca un alt prieten vroia sa se faca motociclist si am decis sa facem scoala impreuna.
 Nu stiam ca poti agata femei cu motocicleta, nu stiam unde poti agata femei cu motocicleta si nici nu aveam nevoie fiindca eram insurat.
 Abia mai tarziu am descoperit intrunirile motociclistilor si acolo am intalnit pentru prima oara femei care veneau acolo special pentru a agata motociclisti.
 Apoi am descoperit barurile de motociclisti unde veneau si fete carora le placeau motociclistii.
 Si pentru informatia tuturor celor care cred ca daca ai o motocicleta, gata, sar femeile pe tine, sa stiti baieti ca nu este asa. Majoritatea femeilor  privesc cu admiratie motociclistii ,dar putine dintre ele s-ar cupla cu un motociclist. Putine au taria de a-si controla frica atunci cand partenerul pleaca la drum calare pe motocicleta.
 Asa ca nu e simplu sa agati femei cand esti motociclist. Multe iti impun sa te lasi de motociclism pentru a fi impreuna cu ele. In general relatiile de genul asta nu rezista. El pleaca, de obicei, singur la drum, fiindca ei ii este frica sa se urce pe motocicleta si ramane acasa macinata de griji. Griji care la randul lor macina relatia.
 In orice caz concluzia este ca sexul este un motiv destul de mic pentru a te face motociclist.
 Majoritatea motociclistilor ajung in peisaj datorita anturajului. Au mai multi prieteni motociclisti care isi povestesc aventurile si ajung si ei sa isi doreasca acele aventuri.
 Un alt motiv este usurinta in deplasare. Nu datorita vitezei, ci datorita dimensiunilor.
 Acum doua zile un prieten a facut noua ore pana la Constanta cu masina, iar un altul a ajuns in trei ore si jumatate cu motocicleta. Chiar daca a mers incet cu motocicleta, macar a mers, pe cand cel cu masina a stat in ambuteiajele de pe autostrada.
 Evident exista si cei carora motocicleta le da un statut aparte. Isi cumpara cele mai colorate motociclete, cat se poate de noi si daca se poate, cele mai rapide de pe piata. Dar genul acesta de motociclisti desi sunt foarte vizibili in trafic sunt destul de putini. Si mai au o particularitate. Ori se lasa rapid de motociclism fiindca a fost doar un moft, fie mor in accidente datorate in principal vitezei cu care se deplasau.
 Un alt gen de motociclisti, pe care lumea ii catalogheaza destul de des ca jegosi, sunt asa zisii chopperisti.
 Ei  ajung motociclisti datorita unui vis din copilarie. In general asculta muzica rock si nu concep sa aiba alt tip de motocicleta decat chopper. Visul lor este sa se duca la concerte rock imbracati in piele calare pe motocicleta fiindca asa au vazut ei in videoclipuri ca fac rockeri.
 O alta greseala a omului de rand este sa ii catalogheze in functie de hainele de piele roase pe la maneci.
 In afara de faptul ca hainele de piele sunt cele mai scumpe accesorii din lumea moto, chiar si SH fiind, mai trebuie luat in calcul ca chopperele sunt cele mai scumpe motociclete de pe piata indiferent de varsta.  De exemplu un chopper de 600 cc din 1995 are pret egal sau chiar mai mare ca al unei vitezane de aceasi capacitate din anul 2000.
  In concluzie costa destul de mult sa pari jegos in ochii lumii.

 Nu e usor sa iti alegi ca mijloc de deplasare motocicleta. O stiu si eu, dar mai ales o stiu cei care ne judeca fiindca ei nu au avut curajul sa alega.
 Este evident ca exista motociclisti care descopera in  motocicleta o sursa de adrenalina si care pot provoca accidente grave. Este usor de observat ca exista motociclisti care deranjeaza prin zgomot si cascadorii.
 Dar nu suntem toti la fel. Nu ne mai judecati egal, nu ne mai catalogati in functie de vestimentatie, ori de tipul de motocicleta pe care il detinem.
 Fiecare dintre noi avem motivele noastre pentru care am ajuns motociclisti si pentru care am ales un anumit tip de motocicleta. Numai prin asta se poate observa cu usurinta, daca se doreste, ca nu suntem toti la fel.
 Multi dintre noi, dupa ce ajung din diferite motive motociclisti, descopera avantajele motocicletei.
 O deplasare fara ambuteiaje, usurinta in gasirea unui loc de parcare si nu in ultimul rand consumul redus. Motocicleta mea actuala consuma in oras maxim 5 l la 100 de km, iar motocicleta sotiei consuma maxim 4 l la 100 de km. Nu au viteze exorbitante si nici macar confortul unui Matiz, dar macar nu trebuie sa merg cu autobuzul. Si am o banuiala ca sotia mea nu s-a facut motociclista ca sa agate femei (sau barbati).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu