miercuri, 24 martie 2021

Benzile din sensul giratoriu fără benzi.




 Există unii oameni care spun că în sensul giratoriu nu există benzi. Cum mă să nu existe benzi? Dacă vii de pe un drum cu două benzi cum intri în giratoriu? Pe toate benzile, pe unde vrea mușchiu' tău?
 De fapt există benzi, spun alții dar nu trebuie să dai prioritate când schimbi banda.  Așa că dacă ești pe banda trei în sensul giratoriu și părăsești sensul  giratoriu la ieșirea trei poți să tai două benzi fără să dai prioritate mai ales dacă ai fost primul în giratoriu. 
 O altă aberație este că cine intră primul în giratoriu își face de cap. Bună regulă.

 După logică și bun simț în poza de mai sus ambele vehicule sunt încadrate greșit. Adică mașina albastră trebuia să iasă din sens la prima ieșire iar mașina portocalie trebuia să schimbe banda în dreptul primei ieșiri dacă voia să iasă la a doua ieșire sau să schimbe banda în dreptul ieșirii doi ca să iasă pe a treia.
 Majoritatea oamenilor nu iau în calcul semnalizările autoturismelor. Pe un drum pe care nu îl cunoști e ușor să te încadrezi greșit dar dai semnal să vadă și ceilalți ce ai tu de gând să faci.
 Dacă mașina albastră a greșit și nu vrea să iasă pe prima ieșire dă semnal stânga să vadă cel de pe banda doi că nu iese pe acolo. La fel și cel cu mașina portocalie trebuie să dea semnal dreapta în dreptul primei ieșiri. De bun simț este, ca cel cu mașina albastră să îl lase pe cel portocaliu să schimbe banda și să iasă pe unde are omul nevoie.
 Oricum în sensurile giratorii ar trebui să mergem cu atenție și să fim înțelegători unii cu alții. Să nu facem ca polițistul haiduc, plin de orgolii justițiare, care a sărit dintr-o mașină fără inscripții aruncând cu amenzi în giratoriu ca Robocop.

 În plus, în caz de accidente, în giratorii, nu sunt cine știe ce daune, fiindcă teoretic se merge cu viteze mici. Mai sunt eroi care gonesc cu viteze nesimțit de mari dar ăia sunt excepții.

 În țara noastră avem multe reguli rutiere greșite sau incomplete. De 20 de ani de când traficul a devenit foarte aglomerat  și șoferii mai slab pregătiți mi-am schimbat stilul de condus. Așa că eu de foarte mulți ani merg după regula bunului simț și multă, foarte multă semnalizare. Fără orgolii de prioritate, fără viteze periculoase și cu multă atenție în zonele dificile.
 În acest fel am evitat multe accidente. În 20 de ani am avut un singur incident când a sărit o ''pietoană'' în fața mașinii din fața mea, am făcut poc la viteză mică și mi-am spart un semnal. ''Pietoana'' a fugit și eu am dat asigurarea că am lovit din spate.
 În rest nici măcar o zgârietură în 20 de ani. Nici amenzi nu am mai luat. M-am ferit bine și de amenzi și de accidente.

 Și o regulă de aur. Tirurile au prioritate în giratoriu pe toate benzile deodată, fiindcă nu au loc altfel. Am văzut un Merțan nou călcat pe bot, fiindcă avea prioritate pe banda lui, doar că tirul era virat și nu avea vizibilitate.
 A doua regulă este că, motocicleta are prioritate doar dacă i se dă și noi ne pierdem timpul cu întrebarea: Cine are prioritate în giratoriu? Hai să fim realiști.
 Huidu a omorât trei oameni și e liber. Mario Iorgulescu, fiind beat și drogat cu cocaină a omorât un om lăsând orfani doi copii și e liber. Dar vai, judecătorii nu știu cum e cu giratoriul! Pe bune? 
 Mândră țară ca o floare, se ofilește și moare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu