duminică, 7 aprilie 2019

Benzina din rezervor, stabilizatorul de benzină și pornirea la început de sezon.

Stabilizatorul de benzină este ok. Chiar face ce zice.
Dar poate fi folosit în cazul în care te prinde iarna cu rezervorul plin. Dar ce faci dacă nu ai bani pentru stabilizatori de benzină? O scoți și o folosești la mașină sau la aprins grătarul. Spre final voi vorbi și despre pericolul rezervorului plin.
Dacă rezervorul este aproape gol, în primăvară se completează cu benzină proaspătă.

În cazul motoarelor pe injecție, după completare se balansează motocicleta să se amestece benzina veche cu cea proaspătă și cu eventuala apă ce rezultă din condens. Apoi se pornește motorul.

La motoarele pe carburație este puțin mai complicat, fiindcă în plus față de cele cu injecție trebuie golite camerele de nivel constant ale carburatoarelor.
Toate carburatoarele de generație nouă au dedesubt niște șuruburi pe unde se golesc carburatoarele.
Chiar dacă se pune stabilizator în benzină, acesta nu va ajunge și în carburatoare dacă nu se pornește motorul ulterior. Deci după tratamentul cu stabilizator porniți motorul 10-20 de minute pentru ca benzina din carburatoare să se consume și să fie înlocuită cu cea tratată.
Dacă nu se golesc carburatoarele este posibil ca unele motociclete să pornească mai greu la începutul sezonului moto. Benzina din carburatoare se degradează și nu se mai aprinde. Se adună în camera de ardere și udă bujiile.
Nu este o regulă, dar se poate întâmpla.
Dacă pățiți așa ceva, nu intrați în panică. Scoateți bujiile și stergeți-le cu o cârpă curată. Nu frecați bujiile cu peria de sârmă fiindcă se vor strica. Acționați butonul de pornire de câteva ori cu bujiile scoase. Astfel prin învârtirea motorului se va elimina benzina acumulată în camera de ardere.
Apoi goliți carburatoarele. Nu uitați după golire să închideți șuruburile de golire.
 Unele motociclete au pe robinetul de benzină poziția PRI. Această poziție este pentru umplerea carburatoarelor. Dacă nu aveți poziția PRI pe robinet este posibil să aveți robinet acționat pe vacuum. În acest caz cautați un furtun subțire care duce la robinet și faceți sucțiune cu gura sau cu o seringă timp de 2-3 minute. Dacă nu găsiți furtunul de vacuum, acționați scurt butonul de pornire până când motorul va porni. Nu acționați lung butonul de pornire fiindcă puteți avaria electromotorul sau instalația electrică prin încălzirea excesivă a acesteia.
 La motocicletele cu robinet simplu, în timpul golirii carburatoarelor se trece robinetul în poziția off. După golire se trece pe on și se așteaptă câteva minute până ce se umplu carburatoarele.

 Înainte de a porni motocicleta verificați nivelul uleiului și mirosul acestuia. Dacă nivelul este peste maxim și uleiul miroase a benzină, sub nici o formă nu încercați să porniți motocicleta.
 Datorită poziției rezervorului de benzină, care este situat deasupra motorului, se poate scurge benzina în motor prin carburatoare direct în camera de ardere și de acolo în baia de ulei. Dacă unul dintre cilindri se umple cu benzină, iar un altul apucă să detoneze, se va sparge pistonul din cilindrul inundat, se va îndoi biela și vor fi mari daune în acel motor.
 Dacă simțiți miros de benzină în ulei, mergeți la mecanic sau scoateți uleiul contaminat cu benzină, scoateți bujiile și învârtiți motorul cu mâna. Adică îl băgați în viteză, suspendați roata spate și o mișcați încet. Sau cu bujiile scoase, împingeți motocicleta câțiva metri băgată în treapta a doua. Pistoanele vor arunca benzina prin orificiul bujiilor.
 Lăsați motorul la soare câteva ore pentru a se evapora benzina din cilindri și pentru a se scurge tot uleiul contaminat. Este recomandat ca apoi să se spele motorul cu un ulei ieftin. Poate fi orice ulei auto, pentru diesel, nu contează. Adică se bagă un ulei ieftin, se pornește motorul 5-10 minute, apoi se scoate uleiul ieftin și se înlocuiește cu ulei bun.

 Benzina se poate scurge în motor cu precădere la motoarele cu carburație, dar se poate întâlni mai rar acest lucru și la motoarele cu injecție. Așa că procedura de verificare a uleiului se face la toate motocicletele.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu