duminică, 7 aprilie 2019

Mergem în grup, dar cu respectul cum stăm?

Am mai scris și în trecut despre faptul că nu îmi place să mă deplasez  în grupuri mari de motociclete. Și despre respect am mai scris, dar mai ales despre semnificația importantă a acestui cuvânt printre motocicliști.
Am furat subiectul de pe facebook, de unde îmi vin majoritatea ideilor. Aici doar voi încerca să dezvolt această idee.

 Majoritatea motocicliștilor doresc să meargă la plimbare în grupuri cât mai numeroase. Senzația de siguranță și de putere pe care o simte orice motociclist atunci când se află înconjurat de prieteni este înălțătoare.
 Dar deși când ești cu grupul te simți invincibil, în realitate situația este tocmai pe dos. Pericolul la care se expun cei ce compun grupul este destul de mare, din mai multe puncte de vedere.

 Niciodată grupul nu va fi compus din aceleași mărci și tipuri de motociclete, și chiar dacă este același tip, sigur nu vor avea aceleași caracteristici. Astfel puterile motoarelor vor fi diferite, dar mai ales puterea de frânare va fi diferită.
 Câți se gândesc în timpul deplasării că motocicleta din spate are sistemul de frânare mai slab și că la o frână mai violentă, dacă cel din spate nu reușește să evite, plimbarea tuturor se va termina mai devreme, iar unii vor schimba destinația către spital.

 Știm bine că multi au concepția că în grup trebuie să mergi la distanță cât mai mică pentru a evita pătrunderea intrușilor cu autoturisme în interiorul grupului. Consider că un autoturism în grup reprezintă un pericol mai mic decât mersul la mică distanță între motociclete.
 Când un autoturism pătrunde într-un grup de motociclete atenția motocicliștilor crește pe când mersul în grup adoarme simțurile păcălite de falsa siguranță resimțită de cei ce formează grupul.
 Acest lucru ne face să ne întrebăm dacă nu ar fi bine să ne gândim și la ceilalți participanți la trafic. Oare cât de greu le este să întâlnească pe o șosea cu o singură bandă pe sens un grup de 20-30 de motociclete. Vor fi obligați să meargă cu viteza acelui grup care, dacă are și 2-3 începători, se va deplasa foarte lent. Acest lucru duce ori la mărirea vitezei de către grup și la punerea în pericol a începătorilor, ori la încercări de depășire a coloanei de către automobiliști, ceea ce va pune în pericol atât șoferii, cât și motocicliștii începători.
 Dacă vrem să fim respectați nu trebuie să le dăm motive celorlalți participanți la trafic să ne urască.

 Mersul în grup este face ca viteza de deplasare să scadă. De obicei se merge în ritmul celui mai lent. Acesta poate fi un începător sau o motocicletă mai slabă. Un grup format din zece motociclete, care are în componență un motociclist mai lent va fi dificil de depășit pe un drum național cu o singură bandă pe sens.
 În general motociclistul mai lent va fi forțat să mențină un anumit ritm pe o anumită perioadă de timp. Acesta va obosi mai repede și, cu simțurile adormite de falsa siguranță pe care o oferă grupul, va fi mult mai expus riscurilor.

 În primul rând țara noastră nu are infrastructură pentru mersul în grup decât pe anumite zone unde sunt autostrăzi. Chiar și pe autostradă pericolul este prezent dacă în grup există motociclete prea lente sau începători ce vor fi forțați să meargă cu viteze ce depășesc experiența precară căpătată în școala.

 Sunt sigur că mulți vor considera că sunt subiectiv deoarece nu sunt un adept al mersului în grup. Totuși recomand mersul în grupuri cât mai mici, iar începătorii să evite aceste drumuri.
 În general un începător poate învăța mai multe la o plimbare însoțit de un singur motociclist avansat decât poate învăța mergând însoțit de un grup numeros.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu