joi, 20 iulie 2017

Explicații despre însemnele cluburilor, cerute de cititori



 Faptul ca la noi în țara lumea moto pare a fi o scena din anii 90 nu înseamnă că peste tot în lume este la fel. Sunt și pe afară unele abuzuri făcute de membrii cluburilor, dar sunt mult mai puține.
 Eu de exemplu sunt acuzat de către multi oameni ca încerc sa ocolesc regulile. Eu doar nu sunt de acord cu modul în care se aplică la noi în țară aceste reguli, cu diferențele față de regulile internaționale și motivația că pe diferite zone poți adopta orice regulă în plus. Pentru că așa se ajunge la abuzuri nefondate.

 Pe scurt... care o să fie cam lung, acum 70 și ceva de ani când au apărut MC-urile au început să se bată pe teritoriile unde își vindeau drogurile. Unele cluburi au ajuns foarte bogate din vânzarea de droguri și alte prostii și așa au rămas pana în zilele noastre. Și astea sunt declarații ale unor foști președinți de MC-uri făcute în cărțile pe care le-au publicat sau in documentarele realizate. Spun asta să nu îmi iau bătaie aiurea că fac acuzații nefondate.

 Acum unele MC-uri nu mai vând droguri în mod organizat. Dacă vând membrii clubului, nu îi oprește nimeni. Fiecare cu meseria lui. Unii membrii din cluburi sunt medici, contabili sau artiști, alții vând droguri sau sunt pești. Dar nu este o regula. Pot fi cluburi sau doar chaptere care nu fac nimic ilegal. Ei bine cum spuneam se băteau ca nebunii, beau mult, se drogau și făceau scandal. Datorită acestor probleme au început să apară niște reguli. De exemplu există regula sa nu arunci în foc nimic din ce poate exploda (nici măcar o cutie de suc). Această regulă a apărut după ce niște deștepți au aruncat diverse în foc și n-a fost bine.

 Există altă regulă care spune ca nu ai voie să furi motoare din fața caselor cluburilor sau să dai țepe cu motoare, și tot felul de alte reguli care nu au apărut aiurea. Chiar sunt sănătoase. La fel cum la noi la întruniri au apărut reguli de liniște, reguli care spuneau că dacă ai o problema cu oricine te duci la organizator, nu te apuci să scoți pistolul ca în Texas. Organizatorul este judecător și executor al legii la el la întrunire.

 Așa au apărut cluburile dominante. acum mult timp. Aceste cluburi păstoreau toate cluburile mai mici din regiune. În general cluburile dominante sunt MC-uri fiindcă sunt mult mai bine organizate comparativ cu celelalte cluburi. Adică un MC dacă își cheamă membrii la 12 noaptea aceștia sunt obligați să vină în orice condiții. Nu toate regulile sunt nașpa și nu toate iți îngrădesc libertatea. Unele doar păstrează liniștea între nebuni. Să recunoaștem că motocicliștii nu sunt chiar normali la cap sau nu toți.

 Treaba cu cele trei piese nu e o aiureala. Să spunem că tu scrii pe vesta ta Electrician. Mergi pe strada și cineva vine disperat la tine că a căzut un fir de curent pe autobuzul cu copii al școlii. Tu nu ești electrician și omul ala disperat în loc sa își piardă timpul cu tine putea să sune la 112. Cat timp el pierde vremea sa-ți explice, se întâmpla tragedii. La fel și cu vesta cu patch din trei piese. Două cluburi se iau la bătaie, tu porți o vesta cu trei piese și cineva vine la tine sa faci ordine, iar tu nu știi ce să faci și aia se bat ca chiorii. In mod normal un membru al unui MC este intangibil. Există o alta regulă care spune că dacă dai în unul, dai în toți și te caută până te găsesc. Asa devine intangibil un membru al unui MC, iar un MC adevărat este obligat să te caute până te găsește. De aceea MC-urile ar trebui sa fie ceva mai sus pe scara evoluției în lumea moto. Un fel de șerifi stelari. Practic nimeni nu are voie să se bage peste ei și nici ei nu intervin decât atunci când un club face probleme reale. În rest sunt normali își vad de viețile lor. În mod normal orice motociclist ar trebui să respecte și să susțină purtătorii de veste din trei piese. Nimeni nu ar trebui să poarte acele trei piese dacă nu își asumă răspunderea că poate face față. Dar tot ce am scris pana acum este teorie.

 In realitate intervin orgolii, oameni care vor acele trei piese pe spate pentru prestigiu, dar nu toți purtătorii de patch din trei piese sunt capabili să impună respectul cuvenit acelei veste. Unii se comportă provocator, alții fac pe interesanții, sunt și cei care în procesul de câștigare a vestei uită cum să zâmbească. Majoritatea se poarta de parcă acum 5 minute au spart o bancă și de fapt știm cu toții că sunt contabili sau programatori. Adică nu trebuie neapărat să fii mafiot ca să câștigi respectul celorlalți. Este tocmai invers. Când ai o vestă de MC trebuie să dovedești că gândești, nu că știi să dai cu pumnul. Pentru dat cu pumnul există cealaltă regulă. Dai în unul, dai în toți. Dacă ai răbdare să citesti până la capăt iți spun și cum a apărut această regulă. In trecut multi membrii de MC erau provocați de diverși batauși din baruri ca să își dovedeasca aceia valoarea. Probabil și atitudinea membrilor din MC-uri atragea provocările. Că dacă ai atitudine de Van Damme se găsesc unii care vor să te verifice. Și atât de mult trebuiau să se bată membrii MC-urilor, că până la urmă s-au plictisit și au introdus această regulă. Ce vreau să spun este că nu denumirea acestor cluburi contează. În loc de MC se puteau numi DC de la Dumnezeii Cluburilor moto fiindcă așa trebuiau să fie. In esență in țara noatră se pierde pe drum spiritul pentru care există acele trei embleme.

 Apoi mai este si presiunea care se pune pe umerii anumitor MC-uri. Ca să facă față concurenței ajung să nu aibă timp să instruiească prospecții și să îi trieze ajungând membrii mulți care nu ar merita statutul și răspunderea celor trei piese. Că ăsta e rolul stadiului de prospect. să te învețe să fii demn și mai ales intransigent. Adică dacă trebuie să împarți dreptatea, atunci chiar dacă cel care a gresit este prietenul tău cel mai bun, trebuie să aplici o pedeapsă chiar dacă mai blanda fiind prietenul tau. Până la urmă nu pedeapsa contează ci să îi recunoști vina.
 În România problema este până la urmă resursa umană, nu existența unor reguli pe care unii motocicliști nu le înțeleg sau le contestă pentru că nu sunt legiferate. Felul în care se aplică aceste reguli și oamenii care trebuie să le aplice sunt problema. Sunt sigur că până la urmă lucrurile se vor aranja și la noi în țară. Poate vor veni alți oameni la clubul dominant, poate va veni alt club dominant cu alte valori și principii, vor mai fi probabil bătăi, războaie fizice și psihice, dar în final va fi așa cum este în alte țări. Suntem în urma la capitolul civilizație moto și va dura ceva timp.

 Ce scriu eu aici ar trebui să știe cam orice motociclist și dacă nu înțelege, să se intereseze și să se documenteze până când înțelege. Chiar dacă ești motociclist fără vesta și fără club, e bine să știi ce înseamna un club moto și prin ce diferă de alt club. Indiferent dacă ai sau nu vesta de club, trăiești în lumea moto care înseamna tot ce ne înconjoară. De la magazinul în care îți cumperi uleiul si geaca cu protecții până la întrunirile unde mergi să te plimbi. De exemplu e util să știi ce să faci la o întrunire dacă apare un conflict, sau că pe unii membri de MC-uri trebuie să nu îi atingi în sensul de bătut pe umăr să îi rogi ceva, de exemplu. Și regula asta a pornit de când erau provocați în baruri demult.

 Chiar dacă te plimbi singur, poți nimeri în hotelul unde este cazat un club de motocicliști. E bine să știi ce sunt și nu ar fi rău sa știi și cine sunt, dacă sunt un club mai cunoscut. Adică e bine să știi că dacă ei au desene galbene să nu pui pe tine un tricou verde. Pune unul galben că e mai sănătos. Unii membrii ai cluburilor moto sunt ca taurii, când văd anumite culori fac urât. In orice caz aceste lucruri ar trebui să le aflați de la cluburile din zona voastra sau poate se vor publica pe vreun site așa cum pot fi găsite pe afară. Problema este că unii membrii din cluburile țarii noastre nu au habar ce inseamnă MC, care este rolul unui club dominant, care sunt culorile celor mai importante cluburi internationale, cum e cu regulile de teritorialitate, ce cluburi au voie să fie support si de ce. Care sunt îndatoririle cluburilor support si care sunt drepturile acestora.

 Cluburile moto nu sunt doar acei oameni care fac întrunrile la care mergem aproape toti, sunt mult mai mult. Cluburile moto rulează bani, banii sunt importanti in orice domeniu. Un club nu este doar o adunătură de oameni. Sunt și interese financiare în joc. Și aici lucrurile se complică. Puterea se combină cu monopolul și deja intrăm în manualele de economie, iar eu nu am fost un student strălucit în facultate. Îi las pe alții să explice partea asta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu