miercuri, 15 februarie 2023

Motociclismul off- road va fi sacrificat pentru interese obscure. E mai simplu să interzici tot decât să sancționezi vinovații

    



     În țara lui bășcălie și caterincă, cei care nu înțeleg încearcă să ducă discuțiile serioase în derizoriu. O altfel de cenzură fără să-ți pună pumnul în gură.
     Așa am pățit cu puțin timp în urmă pe un grup de pe o cunoscută rețea de socializare, când o persoană fără argumente a reușit să mă facă să par prost în fața unor oameni de la care aveam mari pretenții și pe care îi numesc prietenii mei. 
    Este cea mai simplă rețetă de a contracara un om mai bine informat. O dai în bășcălie cum se pune pe românește și ai deraiat orice discuție serioasa. Unii o fac din diverse interese economice sau politice, alții o fac pentru că atât pot ei, ăsta le este nivelul. Dar de pierdut pierdem toți, fiindcă se pierde unitatea, devenim dezbinați și ușor de manipulat.
     Discuția de pe grupul respectiv era despre interzicerea motocicliștilor peste tot. Exagerez dar motivele invocate erau pur ecologice, că stricăm flora că o călcăm sub roți și speriem fauna cu zgomot de eșapamente. 
    Găsiți -aici- articolul.
    Eu nu sunt un ecologist fanatic dar respect natura. Așa că nu pot fi de acord cu mersul printre copaci direct prin pădure și nici cu eșapamentele zgomotoase nu am fost niciodată de acord nici în pădure, nici în oraș. Dar am o problemă cu interzicerile suspecte.


    De exemplu dacă într-o pădure există un drum nu văd un motiv să fie interzis accesul pe acel drum. Dacă pe acel drum pot fi scoși copaci din pădure și se folosesc drujbe atunci acel drum nu poate fi interzis circulației indiferent că este arie protejată sau nu. 
    Vrem arie protejată? Atunci nimeni și nimic nu are voie în acea pădure. Nici țapinarii, nici vânătorii și practic nu ar trebui să existe un drum acolo. E simplu. Ce caută un drum forestier într-o arie protejată?
    Este părerea mea și am relatat-o și pe acel grup și o susțin în continuare indiferent de caterinca ieftină a celor care nu pot lega două argumente logice.

     Apoi am investigat motivele pentru care se intenționează interzicerea motocicletelor în ariile protejate și de ce există drumuri în acele zone.
    Pe lângă numeroase relatări de la motocicliști care au fost agresași și alungați din păduri de către tăietorii de lemne am mai descoperit -aici- un motiv prin care motocicliștii devin incomozi.
    În acele minunate arii protejate există și fonduri de vânătoare. Iar motocicliștii nu sunt doriți pe drumurile pe care merg barosanii la vânat fiindcă le sperie vânatul.
    Adică vânătorii au dreptul să meargă cu mașinile de teren pe acele drumuri pentru a omorî animalele dar motocicliștii nu au voie pentru că le sperie și nu le mai pot ucide vânătorii. Îmi scapă logica.
    Evident că o să apară un deștept fără argumente, care se dă ecologist și o să facă bășcălie, că mă cred eu prea deștept, că sunt eu dac liber și altă caterincă ieftină. Dar eu întreb în continuare, unde e ecologismul în țara asta? 
    Cu riscul de a fi acuzat de faptul că vorbesc eu ca un om mare, și voi fi gratulat cu diminutive de genul -măi Cosminele, nu pot să nu afirm cu tărie că nu există ecologie în țara noastră. Există doar interese financiare și politice care se folosesc de motivele ecologice pentru a ascunde intențiile dubioase.

    Până acum 20 de ani puteam merge cu mașina și cu motocicleta pe orice drum și nu am stricat nici flora, nici fauna iar în locurile unde se făceau grătare era mizerie la fel ca acum.
    Dovada că nu am stricat nimic este faptul că flora încă există și taie austriecii la ea de 10 ani și nici fauna nu am deranjat-o altfel nu mai aveau țiriacii și alți barosani ce să ucidă la partidele de vânătoare. Dacă deranjam fauna nu mai aveau unde să-și facă fonduri de vânătoare.

    Dacă chiar voiau să protejeze natura îi puteau amenda pe cei care merg aiurea direct prin pădure, îi amendau pe cei cu eșapamente zgomotoase dar dacă există un drum nu văd un motiv să nu fie accesibil decât dacă există interese ascunse în acea zonă.  Dar când vrei să protejezi interese financiare cel mai simplu este să interzici total totul. Interzici accesul, interzici camparea și chiar turismul în acele zone. 

    Totuși mă doare că prietenii mei nu au înțeles că toată poveste asta nu sunt eu ăla nebun sau poate sunt dar nu am intrat în discuții cu necunoscuți puși pe bășcălie. Mi-am spus părerea la modul cel mai serios pe marginea unui subiect serios iar răspunsul din partea prietenilor mei a fost că nu se așteptau de la mine să mă enervez. 
     Cum să le explic prietenilor mei că dacă nu reacționăm azi vor interzice motocicletele noaptea în capitală, mâine vor interzice motocicletele pe drumurile forestiere și apoi le vor interzice definitiv. Adică pe mine mă preocupă niște subiecte serioase iar pe prietenii mei îi preocupă că am deranjat eu un necunoscut care făcea mișto de mine dar cică era ironic.
    În timpul dictaturii lui Ceaușescu asocierea de orice fel era interzisă, adunările în grupuri mai mari de 10-20 de persoane, nu mai știu exact, erau interzise dar motocicliștii aveau un statut aparte și erau urmăriți constant de către securitate. Probabil erau considerați imprevizibili și liberi deci periculoși pentru regimul comunist.
    În prezent se încearcă interzicerea motocicliștilor pe mai multe căi. Poate fiindcă suntem organizați, suntem uniți și ne este ușor să ne asociem.
    Poate că sunt dus cu capul dar mă tot întreb, cât de mari sunt interesele financiare ale unui fond de vânătoare încât să ajungi să îi dai cu toporul în cap unui motociclist doar pentru că ți-a speriat vânatul.
    Cât de mari au fost sumele plătite motocicliștilor încât să își retragă plângerea după tentativa de omor cu toporul?
    Cât de profitabilă este afacerea cu fondurile de vânătoare?
    Cam cât de mare este numărul motocicliștilor care merg prin păduri încât să se ajungă la o lege dată pentru maxim 1000 de motociclete pe tot cuprinsul țării. Cam cât de mult pot strica natura acele motociclete încât să justifice o lege?
    Vă recomand să căutați răspunsuri la aceste întrebări și să exprimați public părerea. Pentru că părerea noastră chiar contează.

    Și în general eu când vorbesc, vorbesc serios iar dacă aveți argumente eu le voi asculta dar când vine un necunoscut și mă ia cu bășcălie pe care el o numește ironie mă aștept să fiți alături de mine nu să considerați că mă iau aiurea de oameni din lipsa de soare și moto.

 

4 comentarii:

  1. https://ro.wikipedia.org/wiki/DN66A deci renuntam la atragerea motociclistilor germani si ne multumim cu vanatorii italieni si austrieci..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi turismul îmbogățește pe toată lumea, vânătorii austrieci îmbogățesc pe cine trebuie.

      Ștergere
  2. Trebuie facuta o petitie catre minister , dar unu care stie carte , ok nu ne mai mai dam in fond de vanatoare , in arii protejate , dar sa ne puna la dispozitie o suprafata de teren in fiecare judet z altfel mi se pare ca ne igradeste drepturile si libertatea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne trebuie o petiție în care să cerem ca legea să rămână așa cu este și să se aplice egal.
      Unde sunt drumuri ai voie să circuli cu orice vehicul, nu doar cu autoturismul cu care mergi la vânătoare sau cu camioanele care scot lemne din pădure.
      Să interzici doar o categorie este discriminare și dacă încă mai avem democrație trebuie să o aplicăm. Nu mă deranjează să se interzică absolut toate vehiculele în păduri și arii protejate. Dar absolut toate, fără excepții. Să se interzică vânătoarea, asta e clar.
      Adică motocicliștii distrug natura dar vânătorii o protejează. După ce intră cu mașinile mai împușcă și animalele sălbatice. Dar interzicem motocicliștii pe oriunde putem. Logica românească.

      Ștergere