joi, 1 decembrie 2016

Ziua naționala a României, parada copiilor ținuti pe umeri. Țiganii - resursă națională!

 Astazi am facut o greseala. Am incercat sa particip cu copilul la parada organizata cu ocazia zilei nationale a Romaniei.
 O dezorganizare si o bataie de joc mai mare ca asta nu am mai vazut de mult timp.
 Nu stiu cine sunt desteptii care se ocupa de organizare, dar nu prea ii duce capul. Informatiile premergatoare evenimentului erau greu de gasit pe internet si foarte sumare. Adica m-am dus acolo la plesneala.
 Bai inteligentilor, ziua nationala este o campanie de imagine a unei tari. Este momentul cand poporul se intalneste cu patria. Cand si poporul si tara trebuie sa devina un singur element, sa isi transmita reciproc dragostea. Asa se naste patriotismul.
 Eu numai patrotism nu am simtit astazi acolo. Nu am simtit decat frustrare, nervi si panica.
 Desigur am mai simtit ceva dureri de spate. Dureri pe care le-am simtit alaturi de sutele de parinti veniti cu copiii sa ii invete iubirea de tara si mandria de a fi roman.
 Majoritatea oamenilor nu au vazut nimic. Toti aveau copii urcati pe umeri macar ei sa vada ceva.
 Probabil copii au avut ceva simtiri patriotice, dar aceste sentimente or sa dispara si din sufletele copiilor in cativa ani. Adica atunci cand or sa cresca si parintii nu vor mai putea sa ii tina pe umeri. Atunci cand nu or sa mai vada nimic din ce se desfasoara in parada. Bietul copil mă întreba: tati, ce aia? De ce stă omul ăla acolo? Îi spuneam "nu știu, tati, că eu nu văd, vezi numai tu, că ești sus".

 In primul rand inteligentii care au organizat parada sunt ajunsi in functii cu pile. Altfel nu imi explic situatia jenanta.
 Cum poti sa alegi, ma, un loc atat de prost pentru o parada? Inteleg ca e treba cu simbolul, dar parada o faci pentru simbol sau pentru popor?
 Bai organizatorii groazei, voi aveti cele mai mici notiuni de publicitate? Un eveniment ca sa aiba sens, organizarea lui trebuie sa aiba vizibilitate.
 Adica sa ne intelegem. Evenimentul a fost facut pentru televiziune sau pentru  publicul prezent?
 Ca nu a fost prea clar.
 Daca a fost facut pentru televiziune a fost organizat binisor. Practic publicul nu prea avea loc sa vada ceva din cauza ca unele televiziuni au venit cu camioanele. Cu niste masini imense parcate in punctele strategice de vizibilitate.
 Probabil ca se urmareste dresajul populatiei de a sta in casa la TV la orice eveniment. Si ne mai miram ca nu ies oamenii din case la evenimentele publice?
  Asta cu televizoarele le-a iesit bine. Cei mai multi or sa stea in casa data viitoare.

 Ce ne facem cu publicul?
 In primul rand accesul catre eveniment era restictionat aproape in totalitate.
 Strada de la Manastirea Casin spre Arcul de Triumf era blocata total. Am ocolit mult si bine si am facut accessul dinspre Podul Grant, unde soseaua era blocata si se circula pe o bucata de trotuar foarte ingust.
  In colt un car de televiziune bloca trotuarul. Lumea circula pe spatiul verde. Adica prin noroi.
 Am ajuns cu greu pe Kiselef unde trotuarul era ocupat de oamenii ce incercau sa vada ceva si se circula tot prin noroi.
 Au inceput sa treaca avioanele. Nu se vedea mare lucru din cauza copacilor. S-a gandit cineva la aspectul asta cand a ales locul? Cum sa faci miting aviatic in padure?
 Am incercat sa mergem spre Piata Victoriei. Cateva sute de metri mai la vale era un gard si jandarmii nu ne lasau sa trecem. Era imbulzeala mare. Ne-am intors mai inapoi, unde era ceva mai liber si acolo am ramas.
 Cateva megafoane explicau tehnica de lupta, dar asta se intampla numai la Arc. Mai la vale auzeai doar motoarele masinilor ce treceau pe langa noi cu soldati impaiati.
 Nu stiu ce utilaje defilau, ca eu am vazut doar soldatii intepeniți cu ochii in soare. Niste ochelari de soare are si armata noastra in dotare?
 Soldatii pareau niste manechine. Copilul ma intreaba de ce nu ne fac cu mana. Ce sa ii raspund?
 Adica asta este interactiunea dintre armata si popor. Armata este undeva acolo departe, nu interactioneaza cu populatia.
 Noi dadeam din steaguri ei priveau in zare putin superiori. La defilare inteleg intepeneala, dar cei din masini ar fi meritat sa ne dea impresia ca sunt vii si ca se bucura de eveniment. Nu era rau sa ne arate ca si militarii sunt oameni si stiu sa zambeasca.

Steagurile le-am cumparat de la o tiganca. Noroc cu ea, fiindca organizatorii nu au gandit acest aspect. Tiganca aia ar trebui declarata obiectiv militar strategic. Oricum era asezata strategic in locul de acces catre eveniment. Adica fix acolo unde ar fi trebuit sa fie oamenii organizatorilor, care sa imparta steaguri gratuit participantilor. Asa am vazut eu in filmele americane ca se face. Se dau steaguri, palarii si ecusoane. La americani, nu la noi.
  Daca se dorea public, se facea ceva. Senzatia mea a fost ca eram in plus. Noi eram cei care impiedicau televiziunile sa incadreze perfect defilarea.
 Oricum in materie de evenimente le recomand sa angajeze niste tigani. Sunt mult mai bine pregatiti in materie de evenimente comparativ cu organizatorii actuali. Tiganii aia huliti de toata lumea fac niste nunti mai organizate ca ziua nationala, la care participa tot cam atatia oameni. Doar ca la ei se defileaza cu masini de lux.

 Cum mai, organizatorule, sa nu te gandesti ca la un eveniment oamenii trebuie sa vina, sa participe si apoi sa plece. Cum acorzi, ma, organizatorule, primul ajutor in caz de ghinion? Cum faci accesul ambulantelor si al personalului medical?
 Cum se deplaseaza, ma, organizatorule, oamenii in interiorul evenimentului? Prin noroi, ma? Cum sa treci, ma, printr-un loc de maxim un metru intre carul TV si un gard? Copilul mi-a spus la un moment dat că nu mai poate să respire, că ea era mică în tot bulucul ăla. Măcar anunțau să nu vină lumea, că e doar pentru TV.
 A gandit cineva niste tribune ca sa vezi ceva daca tot ajungi acolo? Cum sa te uiti, ma, organizatorule, la avioane printre crengile copacilor. Ala e loc de parada militara, ma?

 Cu ce ajungi la eveniment? Pai din orice directie vii, ai de mers mult pe jos. In zona aia nici cand nu e eveniment nu prea ai cu ce sa ajungi. Persoanele cu handicap nu sunt destul de romani sa ajunga la ziua nationala? Bine ca avem 20 de locuri goale de parcare pentru persoane cu handicap la fiecare magazin. Adica mediul privat este obligat prin lege sa ofere asistenta in aceste cazuri, dar la evenimentele statului nu mai conteaza legea.
 Locuri de parcare si informatii despre acestea nu exista. Ok, trebuie sa fim ecologisti, dar la ziua nationala poate vin si oameni din alte orase. Ca si mediul rural are dreptul sa fie patriot. Si ei trebuie sa vina pe jos sau cu autobuzele inexistente?

 In acesta zi romanii sarbatoresc ziua unirii. Ma gandeam eu asa in timp ce incercam sa ies din multime ca ma bucur ca nu a trebuit sa facem acum unirea.
 Pai daca si stramosii nostri se organizau ca acum nu ne mai uneam noi in veci.
 Si daca cei care au participat atunci la unirea principatelor erau niste tarani fara carte, cam cum sunt cei care nu au reusit sa organizeze un eveniment atat de important la adevarata lui valoare.
 Un eveniment de o atat de mare importanta pentru poporul asta ar fi trebuit sa fie impecabil. Sa ofere oamenilor speranta. Sa plece de acolo cu sentimente inaltatoare de patriotism, Sa fie mandri de tara lor.

 Am urat si urasc in continuare vechiul regim totalitarist, bunicul meu nu a vrut sa munceasca nici macar o zi pentru acel regim. Era foarte madru ca nu a muncit nici macar o zi pentru comunistii pe care ii ura din tot sufletul. Dar din pacate trebuie sa recunosc ca macar stiau sa faca evenimente dedicate poporului.
 Am participat ca elev la mai multe mitinguri de 23 august. Muzica aia era o prostie cu partidul, dar macar era ceva ce se auzea peste tot. Desi stiam si atunci ca este ceva fals, nu puteai sa nu simti un mic sentiment de mandrie ca esti roman.
 In tonul acelor vremuri, va anunt dragi tovarasi ca sunteti praf. Daca nu aveati acele televiziuni care sa mentina iluzia ca totul merge, cred ca va impusca poporul si pe voi ca pe Ceausescu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu