marți, 20 ianuarie 2015

Orgolii inutile si piste goale de biciclete

Avem o pista pentru biciclete total inutila in mijlocul Bucurestului.
Daca am fi corecti, am putea sa recunoastem ca cei care sustin acea pista pentru biciclete folosesc acest mijloc de deplasare destul de rar , dar si mai rar trec pe Calea Victorei.
Eu, de exemplu, nu sunt deranjat de acea pista. Eu merg pe Calea Victoriei de doua ori pe an. Dar nu mi se pare utila.
Cei care o sustin vehement o fac doar din orgoliu. Pentru ei este un simbol si ii inteleg. Dar ar putea sa renunte acum pentru a castiga ceva mai mult in viitor.
Si asta deoarece in viitor e posibil sa avem cu adevarat biciclisti. In prezent avem numai niste oameni care si-ar dori sa mearga mai mult pe bicicleta, dar nu au timp si atunci motiveaza ca nu au piste amenajate. Eu din zeci de prieteni cunosc doar trei oameni care folosesc bicicleta zilnic si in mod sigur nici unul nu merge pe celebra pista de pe Calea Victoriei. Pe de alta parte, pe Calea Victoriei este cu atat mai inutila, fiindca acolo se poate circula pe trotuare aceste fiind destul de goale. Calea Victoriei nu putem spune ca este o stada in care pietonii se plimba cu placere. Este o artera aglomerata, poluata si zgomotoasa.
Parerea mea este ca biciclistii ar trebui sa isi canalizeze energia spre a cere sanctiuni mai aspre pentru conducatorii auto care accidenteaza biciclisti. Cred ca ar avea castig mai mare si atunci ar putea sa circule pe unde doresc fara riscuri prea mari.
In loc sa lupte pentru marginalizarea biciclistilor si pentru ingradirea lor in spatii speciale ar trebui sa lipte pentru ca biciclistii sa aiba drepturi egale cu ceilalti particicpanti la trafic, daca nu chiar mai mult. Ar trebui sa preseze statul ca acesta sa oblige asiguratorii sa plateasca daune foarte mari cand sunt accidentati biciclistii.
Sunt multe forme in care biciclistii pot fi ajutati si mult mai importante decat o pista inutila in mijlocul orasului, oricat de simbolică ar fi.
Biciclistii ar trebui sa ia in calcul ca, pentru moment, nu pot merge numai pe acea pista, dar si mai important nu au nici o protectie cand merg afara din localitate.
Am vazut multi oameni cu bicicletele pe masini mergand spre locuri mai sigure pentru pedalat. Sunt sigur ca pasagerii acelor masini sunt o parte din cei ce sustin o pista pe care nu o folosesc. Revin si sustin ca trebuie sa va cereti drepturile in trafic, nu sa va izolati singuri. Oricate piste se vor construi, tot va trebui sa iesiti si in trafic chiar si pentru a traversa strada.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu