marți, 18 ianuarie 2022

Milionarul, vaccinul și australienii

     De când sunt conștient de faptul că exist pe planeta asta și am început să înțeleg cam ce însemnă călătoriile în țările exotice, am aflat și faptul că dacă vrei să intri în unele țări ai nevoi de anumite vaccinuri obligatorii. 
     Eram copil când prin anii 80 am auzit adulții vorbind despre faptul că zidarii care erau trimiși pe șantierele din Africa urmau să fie vaccinați obligatoriu.
     Fascinant este că pe câțiva dintre acei zidari îi cunoșteam și deși au fost obligați să se vaccineze au trăit o viață lungă și prosperă ca a vulcanienilor din Star Trek. 

     Că acum este vorba despre un vaccin nou, o regulă nou apărută și despre un rachetist căruia banii i-au mâncat demnitatea, e altă poveste.
    Concluzia este că acei zidari aveau mai mult sânge în instalație și o coloană vertebrală mult mai verticală decât au mulți campioni sau oameni cu mulți bani ce se cred inteligenți. Zidarii s-au vaccinat fără gargară, au fost la muncă în Africa, apoi s-au întors și au trăit fericiți până la adânci bătrâneți iar unii mai trăiesc și astăzi. După vaccinare nu le-a crescut nici un deget în plus, nu au făcut cancer și nici nu au fost sterilizați până la a treia generație.

    Mai jos prezint un exemplu destul de recent copiat de la MAE prin care se poate înțelege destul de clar că situația din Australia nu este singulară pe planetă și există multe alte exemple asemănătoare cu precădere în privința febrei galbene.

    Atenţionare de călătorie
    Data: 17.01.2018
    Ministerul Afacerilor Externe informează cetățenii români că Organizația Mondială a Sănătății, în urma evaluării situației internaționale cu privire la circulația virusului polio (supravegherea circulației de enterovirusuri și prevenirea apariției cazurilor de paralizie acută flască), a actualizat lista cu țările pentru care se cere obligatoriu vaccinarea antipoliomelită, astfel: Afganistan, Nigeria, Pakistan, Republica Democratică Congo și Siria.
    Rămâne obligatorie vaccinarea persoanelor care călătoresc dinspre Afganistan, Nigeria, Pakistan, Republica Democratică Congo și Siria. Aceste persoane nu au dreptul să părăsească teritoriul țărilor respective, indiferent de punctul de trecere frontieră (rutier, naval, aerian), fără documentele prin care se atestă vaccinarea antipolio.

    Deci dacă nu e vorba despre tenis, covid, sau milionari nu face nimeni valuri în Australia. Congo e Congo, ce ne pasă nouă de Nigeria! Cine rahat merge în Siria să joace tenis?
    Și vaccinul e obligatoriu când te întorci nu când te duci. Deci e ok, chiar omitem faptul că tot despre un vaccin obligatoriu vorbim.

    Mie mi se rupe de antivacciniști sau de vacciniști. Fiecare face ce vrea cu viața lui dar uneori trebuie să fim mai flexibili și să ne adaptăm indiferent ce sume de bani avem în conturi. Soarele nu se învârte nici în jurul nostru, nici în jurul unui campion mingicar plin de bani. 
    Până la urmă dacă vreau să fac afaceri în Congo îmi asum că la întoarcere voi fi obligat să mă vaccinez sau dacă sunt președinte de țară semibananieră și vreau să joc golf în Australia îmi asum că trebuie să mă vaccinez la intrare.
     Dacă nu vreau să mă vaccinez renunț la acele destinații. E simplu. 
     Sau dacă sunt un milionar arogant, arunc câteva zeci de mii de euro la trei spitale care tratează bolnavii de covid și apoi consider că mie nu mi se mai aplică legile muritorilor de rând. Patetic.
     De când li se acordă filantropilor privilegiul de a fi mai presus de lege? Adică așa, pe față?

     Nu mă interesează ce face jalnicul campion cu corpul lui, nu mă interesează dacă se vaccinează sau nu. Dar dacă vine la mine în vizită și regula din casa mea este să se descalțe la intrare, atunci va trebui să facă asta indiferent câți bani a donat el în conturile mele sau pentru cauze umanitare. E vorba de modestul bun simț.
    Dar el a vrut să fie războinicul luminii, vocea antivacciniștilor, apărătorul libertății.

     Îmi pare rău pentru palmaresul tenismenului. Putea să se retragă elegant. Își chema avionul personal care poluează într-o oră cât mașina mea în zece ani, pleca acasă unde cumpăra o țară ieftină ca România și își organiza propriul turneu de tenis ajutat de omologul lui român dar mai bătrân, care își conduce singur avioanele, la plural, că are mai multe. Că așa e în tenis. Păcat

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu