miercuri, 7 aprilie 2021

Câți kilometri poți rezista în șaua motocicletei

    

    Majoritatea motocicliștilor vor să facă drumuri cât mai lungi călare pe motocicletă. 
    Una din principalele probleme o reprezintă durerile în diferite zone ale corpului, care apar după o perioadă de timp.

    Ajungem astfel la concluzia că problema nu o reprezintă numărul de km. Problema este timpul petrecut în șa.
    Indiferent ce modificări îi faci motocicletei tale, există un timp limitat pentru fiecare om până când va amorți sau până când apar diverse dureri. Evident existe diferențe de la un om la altul în privința rezistenței dar aceste diferențe sunt date și de tipul de motocicletă. Unele motociclete sunt din fabrică mai confortabile sau mai bine spus au șeile și poziția la ghidon mai prietenoase dar trebuie luat în calcul și statura sau conformația motociclistului. Un factor de luat în calcul la achiziționarea motocicletei.

    Dacă totuși vrei să petreci foarte mult timp în șa, este recomandat să oprești cât mai des și să faci exerciții fizice pentru a pune sângele în mișcare. Totuși există riscul ca exercițiile fizice să aducă un grad de oboseală în plus mai ales în cazul persoanelor cu o activitate sedentară. 
    Astfel suntem obligați să aducem în discuție un lucru pe care nici un motociclist nu trebuie să îl uite. Și anume că motociclismul este un sport și ca în orice sport nu este suficientă experiența sau talentul sportivului. Pentru a pilota în siguranță o motocicletă este necesară o condiție fizică separată de partea practică reprezentată pilotarea efectivă a motocicletei. 

    O bună condiție fizică nu numai că te ajută să petreci mai mult timp în șaua motocicletei și astfel să parcurgi mai mulți kilometri dar te ajută să faci față unor situații dificile. 

    Un alt aspect important este poziția ghidonului, a scărițelor dar mai ales forma și consistența șeii.
Majoritatea motocicletelor se pot modifica în funcție de pilot dar este bine să ne alegem motocicleta luând în calcul modul în care o vom folosi. 

    Totuși cel mai important aspect este să ne calculăm cu atenție drumul astfel încât timpul petrecut în șaua motocicletei să nu depășească rezistența noastră fizică. Să nu ne supraapreciem capacitățile fizice.
     La fel de important este să nu ne lăsăm influențați de anturaj și să continuăm drumul la insistențele partenerilor de călătorie dacă ne simțim epuizați. Iar dacă avem în grup persoane mai slab pregătite și mai puțin rezistente, trebuie le menajăm dar mai ales să nu le luăm la drumuri care știm că le depășesc capacitățile.
 Este recomandat să ne oprim cel puțin la fiecare oră de mers pentru puțină mișcare și mai ales hidratare.
 Locul în care ne oprim trebuie ales cu grijă, să încapă tot grupul în siguranță și obligatoriu să ofere umbră sau adăpost în caz de ploaie sau vânt. 
 Opririle trebuie făcute în funcție de timpul petrecut în șa și nu în funcție de numărul de kilometri.

     Epuizarea este unul dintre cele mai mari pericole pe care le întâlnesc motocicliștii în călătoriile lungi. 













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu