luni, 23 aprilie 2018

Petrecerile motocicliștilor nu ar trebui să fie despre alcool și umflat mușchii

De când sunt motociclist am considerat că petrecerile motocicliștilor sunt organizate pentru socializare. Și o perioadă așa au și fost. Așa am cunoscut mulți oameni de valoare, dar puteam în același timp să observ și oameni pe care e mai bine să îi ocolești. Oameni care făceau scandal și nu se puteau abține să nu se dea în spectacol la fiecare ocazie. În general pe fondul consumului de alcool, dar asta nu este o scuză.
 În prezent a apărut și moda petrecerilor cu profit. Cluburile sunt încurajate să participe în grup cât mai numeros pentru a-și arăta ''valoarea''. De fapt cu cât este mai mare grupul cu atât crește consumația la clubul gazdă. Clubul face bani, banii atrag membri, iar acum la modă sunt cluburile mari si nu se mai ține cont de valoarea membrilor. Important este ca clubul să crească și să fie mare pentru a ține piept altor cluburi mari.

 Un text care circula pe internet spune că membrii RC-urilor își cumpără vestele, iar membrii MC-urilor le câștigă. Poate în alte țări o fi adevărat, dar în țara noastră eu am observat că este tocmai pe dos. Viteza cu care cresc MC-urile nu poate fi naturală. Tendința acestora de a atrage membri potenți financiar lasă un mare semn de întrebare asupra metodelor prin care anumiți motocicliști ajung membri deplini suspect de repede.
 Evident că este treaba fiecărui club cum se gestionează, dar ar fi recomandat să fim atenți la cine ne influențează destinele. Alegem să ne păstrăm demnitatea sau mergem cu valul?
 Mai este și vorba românescă ce spune să facem ce zice popa, nu ce face popa. Dar putem gândi și singuri?

 Din fericire, metoda petrecerilor profitabile nu a devenit regulă, iar unele cluburi au rămas fidele ideilor de la începutul motociclismului modern în țara noastră.
 Unele cluburi fac petreceri cu scopul de a dona banii unor cauze umanitare, altele fac un eveniment cultural.
 Adică nu e rău să bem o bere, dar parcă e mai bine să o bem cu folos la un eveniment cultural. Cultura aduce pace, iar pacea aduce prosperitate. Prosperitatea aduce motocicleta care ne unește.

La un asemenea eveniment am participat în cadrul petrecerii de început de sezon 2018 a clubului Valah Motors din Târgoviște.
 Gory, un cunoscut membru al clubului gazdă și-a lansat cartea „Jurnalul unui pierde iarnă” în care povestește aventurile trăite de el în ultima călătorie. Cei care i-au urmărit itinerarul cunosc o parte din aventurile povestite foarte hazliu și cu mult optimism, chiar dacă uneori nu a fost ușor, așa cum îmi declara în timp ce savuram împreună o porție de fasole cu afumătură.
 Deși majoritatea aventurilor le-am trăit aproape în direct din povestirile scrise de Gory pe Facebook, voi citi cu plăcere și cartea proaspăt publicată.

 Dar să revenim la fasolea cu afumătură. Ce poate fi mai înălțător ca participarea la o petrecere moto la care se lansează o carte. Păi te cam umple de speranță un asemenea eveniment și parcă te face să uiți o parte din umbra ce se așterne peste motociclismul țării noastre. Un eveniment unde în loc să auzi vorbe spuse pe la spate, ai parte de multă veselie și unde privirile „fioroase” sunt înlocuite de un autograf oferit de omul care a scris o carte.

 Dar să nu uităm fasolea. În primul rând a fost dăruită din tot sufletul. În rest știam că e gustoasă fiindcă așa a fost în fiecare an. Probabil fiindcă conține mult suflet are acel gust minunat. Mai avea și gust de prietenie, iar acest ingredient trebuie apreciat fiindcă este pe cale de dispariție. Cumpărați cartea lui Gory și veți afla mai multe despre gustul ingredientelor pe cale de dispariție. Sper că a scris despre ele în carte.

 Cam asta a fost mereu viziunea mea despre motociclism. O relație sinceră între oameni care împart aceeași pasiune. Fără aere superioare, fără măsurători de capacități ai cilindrilor sau ale prețului motocicletelor. Parcă erau și niște veste brodate pe acolo dar nu ținea nimeni cont de ele.

  Am vorbit cu oameni care au călătorit mult, am vorbit cu Mircea Chu despre noile lor proiecte și campanii de prevenire a accidentelor. Pregătesc lucruri mari pe care sigur nu le voi rata.
 Am zâmbit când a apărut Vaca Punkistă căruia i-am promis că nu îl dau la ziar dar nu m-am putut abține. Omul ăsta emană veselie și efectiv nu îl poți ignora.

 Deși acest început de sezon a fost destul de trist să sperăm că lucrurile vor merge pe o direcție mai fericită. Să rămânem optimiști așa cum ne-am simțit la evenimentul cultural organizat de Valah Motors Târgoviște la deschiderea sezonului 2018.



Un comentariu:

  1. Wow...acum am vazut ca ai scris ceva de mine! Am fost varza o perioada 🤪! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere