marți, 25 august 2015

Razbunarea politistilor

Acum cateva zile mergeam linistit si incet cu masina pe o sosea destul de libera.
 Din boscheti apare un politist si ma opreste. Se prezinta si imi spune ca am fost oprit pentru controlul documentelor si pentru ca nu purtam centura de siguranta.
 Motivul pentru care nu purtam centura e mai putin important. In general port centura de siguranta ca exemplu pentru copil, dar o port si fara sa fiu cu copilul in masina. E un gest reflex sa imi pun centura.
 Ma cauta politistul la documente cu destula sarguinta. Mai avea sa imi ceara cartea de service si le avea pe toate.
 Imi recunosc vina si il intreb daca pot achita amenda pe loc. Imi spune ca nu se poate fiindca e duminica si nu are chitantierul la el. Destul de aiurea ma gandesc eu, dar asta e. Daca nu are, nu are.
 Imi completeaza procesul verbal in mai mult timp decat ar face asta un om normal si imi aduce actele. Îi semnez procesul verbal si ii spun ca meritam si eu un avertisment, nu direct amenda. In fond nu facusem nimic exceptional. Le dadusem prioritate pietonilor la trecerea pe care de fapt o pandeau ei, aveam actele in ordine.
 Ii spun ce gandeam eu despre avertisment si raspunsul pica socant. Cica avertismente se dau persoanelor in varsta si celor cu venituri mai mici si ca nu e cazul la mine. Probabil a tras aceasta concluzie fiindca conduceam o masina mai noua si relativ scumpa. Si la aceasta concluzie se pare ca a ajuns el singur cu actele in mana de unde reiesea clar ca nu e masina mea. Se mai putea observa cu ochiul liber ca hainele mele nu se asortau cu masina din care coborasem.
 De cand sunt politistii judecatori veniturilor noastre? De cand legea se aplica diferentiat in functie de venituri? Adica daca o persoana mai in varsta incalca legea are parte de clementa, iar cei cu masini scumpe platesc amenzi?
 Nu valoarea sanctiunii ma deranjeaza, ci felul in care actioneaza politistii din Romania. Nu am fost oprit niciodata doar ca sa mi se atraga atentia ca am facut o greseala. Intodeauna cand esti oprit de politie in Romania se lasa cu amenda sau cu avertisment si puncte de penalizare. O singura data in viata am primit un avertisment. In rest la orice oprire am primit amenda.
 Efectiv impresia mea a fost ca dupa pataniile politistilor din ultimul timp, restul politistilor se razbuna pe toti conducatorii auto.
 Si asa cum ei aplica legea in functie de valoarea masinii, la fel si eu imi permit sa am o parere extrem de proasta despre politistii din tara asta. Si nu am motive sa imi schimb parerea si nici nu ii compatimesc pentru ce patesc in trafic. Ii mai ia unul pe capota si in general primesc respectul pe care il merita.
 Sunt sigur ca exista si politisti bine instruiti, dar pierd mult din imagine datorita colegilor ce se cred judecatorii soselelor aplicand legea dupa bunul lor plac.

Un comentariu:

  1. De ce ai coborât din mașină? Aveam senzația că dispăruse practica asta.

    N-aș trage cine știe ce concluzie din ce ți-a zis polițistul. Dacă erai ștab adevărat, nici nu te mai oprea.
    E adevărat că marja de manevră a polițiștilor e mare și uneori pot abuza, dar din păcate e destul de greu de demonstrat un caz individual. Câțiva pași spre un control civil mai puternic ar fi transparența mai mare - bază publică cu sancțiunile și detaliile lor (loc, dată, oră, tip mașină etc.), eventual anonimizate - și reguli mai precise privind aplicarea diverselor tipuri de sancțiuni.

    RăspundețiȘtergere