joi, 31 iulie 2014

Un alt punct de vedere.

Acum cateva minute citeam asta :
http://www.pemotoare.ro/adevaratul-motiv-pentru-care-nu-se-vand-motociclete-in-romania/

 Am tot respectul pentru Cristi Predoi. Mi-a fost coleg candva.
 Dar vina vanzarilor slabe in domeniul moto nu o poarta exclusiv stirile tragice din presa romaneasca. Asemenea stiri apar in toate tarile, doar ca acolo sunt contracarate de publicitatea agresiva din domeniu.

 Cristi spune spre finalul articolului: Schimbarea mentalității. Aceasta este principala provocare pentru importatorii moto din România, care vând, în total, sub 500 de motociclete pe an. Le-aș sugera să renunțe la orgolii, să pună mână de la mână și să facă o campanie prin care să le arate oamenilor ce înseamnă, cu adevărat, mersul pe motocicletă. Să le explice că e periculos, dar dacă ești cumpătat și n-ai un ghinion teribil, te vei bucura altfel de viață, să le explice că motociclismul nu-ți hrănește doar sufletul, ci te ajută să te miști mult mai repede în orașele sufocate de trafic, să le explice tot ceea ce noi știm foarte bine, dar ceilalți nu văd din cauza zidului ridicat de știrile cu morți.

 Nu e de ajuns o campanie. Comerciantii din domeniul moto ar trebui sa se organizeze intr-o formatiune puternica in care sa investeasca bani multi pentru ca aceasta sa le apere interesele.
 Nu e suficient ca doua trei cluburi de motociclisti sa faca campanii pentru scaderea numarului de accidente. Aceste cluburi fac doar volutariat pentru o pasiune comuna. Si indiferent cat de bine o fac aceasta nu va ajuta la cresterea vanzarilor din piata moto.

 Adevarata putere sta in mainile celor care au interese financiare in acest domeniu, dar sunt atat de lipsiti de profesionalism si viziune incat isi cam merita soarta.
 Pana si aceste randuri imi suna ca un sfat bun si eu nu vreau sa le dau sfaturi bune fiindca nu merita.
 Acum zece ani ii cunosteam aproape pe toti comerciantii din domeniul moto indiferent ca vindeau motociclete sau echipamente. Imi e greu sa ii numesc pe acei comercianti oameni de afaceri. Majoritatea abia stateau in picioare din cauza arogantei. Jumatate din ei faceau afaceri in domeniu doar de distractie. Cand celelalte afaceri le mergeau prost renuntau brusc la afacerea din domeniul moto. Si nici unul nu erea determinat sa consolideze acea afacere. Nu bagau un leu in reclama si apoi se vaitau ca merg prost vanzarile.

 Cu cine sa facem noi piata moto in Romania?
 Hai Cristi sa adunam neajunsurile pietei moto si sa tragem linie. Punem langa stirile descurajatoare lipsa reclamei din domeniu, adauga un praf de indiferenta si lipsa de profesionalism a comerciantilor, iar in final incapacitatea acestora de a se organiza intr-o structura care sa le apere interesele.
 Am terminat? Oare astea sa fie toate neajunsurile de pe piata motociclismului din Romania?
 Avem la indemana modele de succes din tarile cu traditie in motociclism. Chiar apar in articolul lui Cristi cateva nume de tari de al care am putea sa invatam. Avem chiar la noi in tara modele de organizatii puternice din diferite domenii economice cum sunt Asociatia Biciclistilor sau Federatia Transportatorilor.

 Dar nu. Noi motociclistii avem mari oameni de afaceri care stiu mai bine ce au de facut, dar se plang permanent de vanzarile rusinoase.
 Nici nu stiu de ce mi-am pierdut timpul sa scriu aceste randuri. Comerciantii din domeniul moto din Romania nu merita risipa de pixeli facuta de mine. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu